نوار نقاله استیل چیست؟ ویژگی‌ها، مزایا و کاربردهای آن

نوار نقاله استیل یکی از جدیدترین نسل‌های کانوایر و دستگاه‌های انتقال مواد است که برای کاربردهای خاص مانند انتقال مواد خورنده یا کاربردهایی که نیاز به شستشوی زیاد دارند، مورداستفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله از تادیافکو می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که نوار نقاله استیل چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟ همچنین ویژگی‌ها و کاربردهای آن را موردبررسی قرار می‌دهیم.

نوار نقاله استیل چیست؟
راهنمای مطالعه

نوار نقاله استیل چیست؟

نوار نقاله استنلس استیل در واقع آلیاژی از آهن است که حدود 11 درصد کروم را در کنار عناصر دیگری مانند کربن، سیلیکون، منگنز، فسفر و گوگرد در خود جای داده است. مهمترین ویژگی کانوایر استیل، مقاومت بسیار بالای آن در برابر زنگ زدگی و خوردگی است که باعث افزایش دوام و استحکام آن هم می‌شود و به دلیل وجود کروم در ساختار این آلیاژ اتفاق افتاده است. با توجه به این خاصیت می‌توان گفت که کانوایر استنلس استیل گزینه خوبی برای صنایع غذایی، دارویی و نوشیدنی است و نظافت بسیار ساده ای دارد. برای اطلاع از قیمت نوار نقاله استیل یا سفارش خرید و ساخت این محصول می‌توانید با ما در تادیافکو تماس بگیرید.

مزایای استفاده از کانوایر استنلس استیل

مقاومت در برابر خوردگی چیزی است که برای کانوایرها ضروری است و طول عمر آن‌ها را افزایش می‌دهد؛ به ویژه در محیط‌هایی که به طور دائمی‌ در معرض آب، بخار و مواد تمیزکننده هستند، این مقاومت برای جلوگیری از تخریب دستگاه‌ها الزامی‌ است. اما این تنها مزیت استفاده از کانوایر استیل نیست؛ این دستگاه مزایای دیگری را هم به همراه دارد که از مهمترین آن‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

مزایای استفاده از کانوایر استنلس استیل

کاهش هزینه‌های نگهداری از دستگاه

اگر می‌خواهید بدانید مهمترین مزیت نوار نقاله استیل چیست؟ باید بگوییم که هزینه‌های نگهداری از دستگاه‌ها را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. زیرا در برابر خوردگی بسیار مقاوم است و نیاز به تعویض رویه‌ها یا قسمت‌های مختلف را از بین می‌برد.

عدم ایجاد آلودگی در محصولات

یکی دیگر از مزایای نوار نقاله استنلس استیل این است که مانع از ایجاد آلودگی یا تغییر ماهیت مواد منتقل شده خواهد شد؛ به همین دلیل گزینه خوبی برای استفاده به عنوان نوار نقاله در صنایع غذایی است. با استفاده از کانوایر استیل، احتمال انتقال آلودگی به مواد غذایی، دارویی، بهداشتی یا دیگر مواد حساس به صفر خواهد رسید.

طول عمر زیاد

کانوایر استنلس استیل بسیار بادوام است و به مرور زمان کمترین میزان تخریب را در اثر آسیب‌های فیزیکی یا شیمیایی دارد. همچنین تمیزکاری و نگهداری بسیار آسانی دارد و تقریبا محدودیتی را برای استفاده از مواد شوینده برای شما ایجاد نخواهد کرد.

غیرمتخلخل بودن

اگر می‌خواهید بدانید که بهترین مزیت استفاده از نوار نقاله استیل چیست؟ باید غیرمتخلخل بودن آن را نام ببریم. منظور از این ویژگی این است که سوراخ‌ها یا شکاف‌های بسیار ریز در این نوار نقاله وجود ندارد؛ در نتیجه باکتری‌ها و آلاینده‌ها را به خود جذب نخواهد کرد. به همین دلیل گزینه‌هایی مانند اسکرو کانوایر استیل برای انتقال مواد فله بسیار مناسب هستند و به مرور زمان، آلودگی‌های میکروسکوپی ایجاد نمی‌کنند. برای سفارش ساخت نوار نقاله حلزونی با ما در تادیافکو تماس بگیرید.

کاربردهای کانوایر استیل

  • محیط‌هایی که نیاز به شستشوی زیاد دارند
  • انتقال موادی با الزمات بهداشتی مانند صنایع غذایی یا مواد دارویی
  • فرآوری محصولات شیمیایی یا مواد خورنده
  • دستگاه‌های پرکننده نوشیدنی‌ها

انواع نوار نقاله استنلس استیل

برای اساس گرید فولاد استفاده شده در نوار نقاله استیل، می‌توان این دستگاه‌ها را در دو دسته 304 و 316 طبقه بندی کرد. نوار نقاله استیل 316 دارای مقدار کمی‌ مولیبدن در ساختار خود است که مقاومت آن را در برابر خوردگی تا حد زیادی افزایش می‌دهد. به همین دلیل معمولا در محیط‌هایی که با کلر سر و کار دارند یا بخارات زیادی در آن‌ها وجود دارد، از کانوایر استیل 316 استفاده می‌شود.

علاوه بر این، از نظر ساختار هم می‌توان انواع کانوایر استیل را در دو دسته زیر قرار داد:

نوار نقاله تمام استیل

  • نوار نقاله تمام استیل که در آن کل قسمت‌های بدنه از استنلس استیل ساخته شده و حتی پیچ و مهره‌ها هم از همین جنس هستند.

نوار نقاله توری استیل

  • نوار نقاله توری استیل که در آن تنها سطح رویی که برای انتقال مواد استفاده می‌شود و با مواد برخورد دارد، از استیل ساخته شده است.

سخن پایانی

در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که نوار نقاله استیل چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ همچنین مزیت‌ها و کاربردهای کانوایر استنلس استیل را بررسی کرده و گفتیم که چه صنایعی از این محصولات استفاده می‌کنند. شما می‌توانید برای ساخت کانوایر استیل یا اطلاع از قیمت خرید آن با ما در تادیافکو تماس بگیرید.

سوالات متداول

بهترین راه برای شستشوی نوار نقاله استیل چیست؟

شما می‌توانید از شستشوی تحت فشار برای تمیز کردن کامل این دستگاه‌ها استفاده کنید؛ اما استفاده از پاک کننده‌های شیمیایی، چندان توصیه نخواهد شد.

آیا کانوایر استیل برای استفاده در محیط‌های مرطوب مناسب است؟

بله. به دلیل مقاومت بالا در برابر زنگ زدن و خوردگی، استفاده از این کانوایرها برای استفاده در محیط‌های مرطوب توصیه می‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات بیشتر
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت سفارش

فرم ثبت سفارش خدمات تادیافکو

جهت ثبت درخواست خود با شماره درج شده تماس بگیرید.

همچنین می توانید جهت ثبت درخواست خود فرم زیر را تکمیل کنید.