نوار نقاله بسته بندی چیست و چه کاربردی دارد؟

نوار نقاله بسته بندی یک قطعه از تجهیزات صنعتی است که در بیشتر انبارها، تاسیسات حمل و نقل یا انتقال بسته با اندازه‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله از تادیافکو می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که نوار نقاله بسته بندی چیست و در چه جا‌هایی کاربرد دارد؟

نوار نقاله بسته بندی چیست؟
راهنمای مطالعه

کانوایر بسته بندی چیست؟

کانوایر بسته بندی یکی از تجهیزات مهم در فرایند بسته بندی است که با نیاز‌های مختلف شما سازگاری داشته و می‌توانند برای بهبود کارایی بسته بندی و خودکار کردن این خطوط مورداستفاده قرار بگیرند. این سیستم‌ها امکان هل دادن مواد، بطری‌ها یا بسته‌ها را برای شما فراهم کرده و با استفاده از نیرو‌های الکتریکی یا گرانشی آن‌ها را در خطوط بسته بندی منتقل می‌کنند.

مزیت‌های استفاده از نوار نقاله بسته بندی

مزیت‌های استفاده از نوار نقاله بسته بندی

  • جلوگیری از افزایش بیش از حد سرعت بسته‌ها
  • جلوگیری از انحراف و خروج مواد از مسیر بسته بندی
  • امکان سفارشی سازی خطوط بسته بندی متناسب با نیاز‌ها
  • امکان کنترل کیفیت بسته بندی و سیستم‌های خودکار
  • کاهش نیروی انسانی و هزینه‌های بسته بندی
  • ایجاد بارهای پایداری و جلوگیری از هدررفت یا گم شدن مواد
  • ایمنی بیشتر اپراتورها و مدیریت هزینه‌های صدمات ناشی از سقوط
  • بالا بردن توان عملیاتی و راندمان کاری

بهترین نوار نقاله‌ها برای استفاده در خطوط بسته بندی

شما می‌توانید از انواع کانوایر صنعتی برای استفاده در خطوط بسته بندی استفاده کنید؛ اما قبل از انتخاب نوار نقاله بسته بندی نیاز است که نوع مواد و حجم بسته‌های خود را مشخص کنید تا بر اساس آن بهترین گزینه را انتخاب نمایید. در ادامه به معرفی برخی از بهترین نوار نقاله‌های بسته بندی پرداخته ایم.

اسکرو کانوایر یا نوار نقاله حلزونی

یکی از بهترین کانوایرها برای بسته بندی مواد و مصالح ساختمانی مانند سیمان و گچ یا آجیل‌ها و دانه‌ها نوار نقاله حلزونی یا اسکرو کانوایر است. این کانوایرها به راحتی مواد پودری یا دانه ای را انتقال داده و از هدررفت آن‌ها جلوگیری می‌کنند. همچنین قابلیت تنظیم سرعت و حجم را دارند و مانع از پاره شدن بسته‌ها یا بارگیری بیش از حد آن‌ها شوند. برای سفارش طراحی نوار نقاله مارپیچ با ما در تادیافکو تماس بگیرید.

بلت کانوایر

بلت کانوایر یکی از بهترین نقاله ها برای استفاده در خطوط بسته بندی

در صورتی که قصد بسته بندی مواد جامد با ابعاد مشخص را داشته باشید، بلت کانوایر می‌تواند به شما کمک زیادی کند. این نوع از نوار نقاله بسته بندی که به نام رولیک کانوایر هم شناخته می‌شوند، در خطوط بسته بندی انواع بطری‌ها بسیار پرکاربرد هستند. تادیافکو در زمینه فروش و ساخت بلت کانوایر هم فعالیت دارد و این محصولات را به صورت سفارشی تولید می‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعاتی را درباره نوار نقاله بسته بندی و کاربردهای آن به شما ارائه دادیم. همچنین گفتیم که استفاده از کانوایر بسته بندی چه مزایایی دارد و بهترین انواع نوار نقاله را برای استفاده در خطوط بسته بندی معرفی کردیم. در صورت نیاز به خرید انواع کانوایر صنعتی یا سفارش ساخت این محصولات با ما در تادیافکو تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا می‌توان از کانوایر بسته بندی برای بسته بندی مایعات استفاده کرد؟

برخی از سیستم‌های نوار نقاله به گونه ای ساخته شده اند که قابلیت انتقال سیالات را دارند؛ اما برای این کار باید از نوارها نقاله‌های لوله ای استفاده شود که امکان ریختن یا پاشش مایعات را از بین می‌برند.

در خرید نوار نقاله بسته بندی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

نوع مواد قابل انتقال، میزان وزن بارها، سرعت بسته بندی، حجم بسته بندی‌ها و استانداردهای بهداشتی در خطوط بسته بندی

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات بیشتر
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت سفارش

فرم ثبت سفارش خدمات تادیافکو

جهت ثبت درخواست خود با شماره درج شده تماس بگیرید.

همچنین می توانید جهت ثبت درخواست خود فرم زیر را تکمیل کنید.