نوار نقاله بارگیری و تخلیه چیست؟ معرفی انواع و ویژگی های آن

نوار نقاله بارگیری و تخلیه یکی از رایج‌ترین انواع کانوایر در دنیای صنعت است که برای آسانتر کردن فرایند حمل و نقل مواد به انبارها یا در داخل کامیون‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله از تادیافکو می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که نوار نقاله بارگیری چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ همچنین بهترین انواع کانوایر برای این منظور را به شما معرفی خواهیم کرد.

نوار نقاله بارگیری و تخلیه چیست؟
راهنمای مطالعه

نوار نقاله بارگیری و تخلیه چیست؟

نوار نقاله بارگیری و تخلیه چیست؟

کامیون‌ها و تریلرها از جمله رایج‌ترین وسایل برای جابجایی محموله‌های کارتنی یا فله هستند؛ اما نکته مهمی‌ که همواره یک چالش جدی در مسیر حمل و نقل کالا بوده است، نحوه بارگیری این کالا‌ها در کامیون‌ها یا تخلیه آن‌هاست. در چنین مواردی استفاده از نوار نقاله بارگیری و تخلیه می‌تواند این فرایند را بسیار ساده و سریع کرده و از نیاز به نیروی انسانی اضافی جلوگیری کند. این نوار نقاله‌ها به طور خودکار یک مسیر بهینه از انبار بسته‌بندی تا کامیون ایجاد کرده و باعث می‌شوند که مواد مستقیما وارد کامیون‌ها شوند. در ساختار کانوایرهای تخلیه و بارگیری معمولا بخشی با شیبی در حدود 10 تا 45 درجه تعبیه می‌شود که امکان انتقال مواد به بالا یا پایین را فراهم خواهد کرد.

مزایای کانوایر بارگیری و تخلیه

  • افزایش ایمنی در حین بارگیری و تخلیه بار
  • امکان انتقال انواع مواد فله یا بسته بندی شده
  • کاهش هزینه‌ها به دلیل کم شدن نیاز به نیروی انسانی
  • افزایش سرعت کار به دلیل خودکار شدن فرایند
  • امکان بارگیری یا تخلیه حجم بالا در زمان اندک
  • افزایش راندمان انتقال مواد

بهترین کانوایرها برای سیستم‌های تخلیه و بارگیری

بهترین کانوایرها برای سیستم‌های تخلیه و بارگیری

حال که با مزایا و ویژگی‌های نوار نقاله بارگیری و تخلیه آشنا شدید، می‌خواهیم توضیح دهیم که کدامیک از کانوایرهای صنعتی گزینه‌های مناسبی برای این منظور هستند؟ بهترین انواع کانوایر در خطوط بارگیری و تخلیه عبارتند از:

نوار نقاله تسمه ای یا بلت کانوایر

نوار نقاله تسمه ای یا بلت کانوایر برای انتقال مواد بسته بندی شده و کارتن‌ها به داخل کامیون بسیار ایده آل است؛ به عبارت بهتر از بلت کانوایر به عنوان نوار نقاله بارگیری کارتون استفاده می‌شود که می‌تواند در فواصل کم یا زیاد مورداستفاده قرار بگیرد. شما می‌توانید برای سفارش ساخت بلت کانوایر با ما در تادیافکو تماس بگیرید.

نوار نقاله زنجیری یا چین کانوایر

اگر می‌خواهید مواد فله را انتقال دهید و نگران هدر رفتن آن‌ها در حین بارگیری یا تخلیه هستید، نوار نقاله زنجیری یا چین کانوایر بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این مدل از کانوایرها برای انتقال مواد دانه ای یا پودری ایده آل هستند؛ اما بهتر است در حجم زیاد استفاده نشوند؛ زیرا نگهداری و تمیز کردن آن‌ها قدری دشوار خواهد بود. برای سفارش ساخت نوار نقاله زنجیری با ما تماس بگیرید.

نوار نقاله حلزونی یا اسکرو کانوایر

یکی دیگر از بهترین انواع نوار نقاله بارگیری و تخلیه، نوار نقاله حلزونی یا اسکرو کانوایر است. این نوع از کانوایرها هم برای بارگیری مواد فله بسیار مناسب هستند و به عنوان نوار نقاله بارگیری سیمان هم قابلیت استفاده دارند. علاوه بر این، نگهداری از آن‌ها در مقایسه با نمونه‌های زنجیری آسانتر است و می‌توانند در مسافت نسبتا زیاد، مواد را به راحتی انتقال دهند. برای سفارش ساخت نوار نقاله حلزونی یا خرید این محصول با ما تماس بگیرید.

استعلام قیمت و سفارش محصول از تادیافکو

کاربرد‌های نوار نقاله بارگیری و تخلیه

  • بارگیری و تخلیه انواع مصالح ساختمانی مانند گچ و سیمان
  • بارگیری و تخلیه انواع کارتن‌ها و جعبه‌های بسته بندی با وزن‌های مختلف
  • بارگیری و تخلیه ایمن وسایل شیشه ای و شکننده
  • انتقال بارها و چمدان‌ها در فرودگاه
  • انتقال بارها در کارخانه‌ها یا فروشگاه‌های بزرگ

سخن پایانی

در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که نوار نقاله بارگیری و تخلیه چیست و بهترین انواع کانوایر صنعتی برای استفاده در این خطوط را معرفی کردیم. شما می‌توانید برای سفارش ساخت انواع کانوایر صنعتی یا خرید این محصول با ما در تادیافکو تماس بگیرید.

سوالات متداول

نوار نقاله بارگیری و تخلیه مواد را در چه طولی می‌تواند انتقال دهد؟

به طور معمول محدودیتی برای طول این نوار نقاله‌ها وجود ندارد و شما می‌توانید مواد را حتی تا 2 کیلومتر با استفاده از این کانوایرها انتقال دهید. حتی این امکان وجود دارد که نوار نقاله بارگیری و تخلیه را به صورت سیار بسازید و با توجه به نیاز خود آن را جابجا کنید.

آیا امکان استفاده از چند کانوایر تخلیه و بارگیری به صورت همزمان وجود دارد؟

بله. شما می‌توانید به طور همزمان و با استفاده از چند کانوایر، کل خط تولید را مکانیزه کرده و مواد را در طول دلخواه انتقال دهید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات بیشتر
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت سفارش

فرم ثبت سفارش خدمات تادیافکو

جهت ثبت درخواست خود با شماره درج شده تماس بگیرید.

همچنین می توانید جهت ثبت درخواست خود فرم زیر را تکمیل کنید.