بهترین نوار نقاله حمل مصالح و سیمان

نوار نقاله حمل مصالح و سیمان یکی از پرکاربردترین انواع کانوایر‌ها در صنعت ساختمان و کارخانه‌های سیمان است که می‌تواند برای انتقال موادی مانند ملات یا بسته‌های سیمان مورداستفاده قرار بگیرد. در این مقاله از تادیافکو می‌خواهیم به معرفی انواع نوار نقاله‌های مخصوص حمل مصالح ساختمانی بپردازیم و ویژگی‌های هریک از آن‌ها را بیان کنیم.

بهترین نوار نقاله حمل مصالح و سیمان
راهنمای مطالعه

نوار نقاله حمل مصالح چیست؟

نورار نقاله حمل مصالح چیست

نوار مقاله حمل مصالح مانند سایر کانوایر‌ها یک نوع تجهیزات انتقال مواد است که برای انتقال مواد با چگالی حداکثر 1.67 تن در مترمکعب مورداستفاده قرار می‌گیرد. از این نوع نوار نقاله بیشتر برای انتقال مواد پودری، دانه ای، توده‌های کوچک و مواد کیسه ای استفاده می‌شود؛ همچنین در نمونه‌های خاص، امکان انتقال ملات و شاتکریت هم با استفاده از این کانوایر‌ها فراهم شده است. نکته مهم اینجا است که سطح نوار نقاله‌های مخصوص حمل مصالح ساختمانی باید پیوسته باشد و بتوان با استفاده از آن مواد را به صورت عمودی یا در فاصله زیاد منتقل کرد.

کاربرد‌های کانوایر حمل مصالح و سیمان

در صنعت سیمان، از نوار نقاله معمولا برای حمل و نقل مواد اولیه مختلف، محصولات نیمه تمام و اقلام نهایی برای بسته بندی، اندازه گیری، خرد کردن و ذخیره سازی استفاده می‌شود. علاوه بر این در سایت‌های ساختمانی می‌توان با استفاده از انواع نوار نقاله حمل مصالح، ملات‌ها، سنگ‌ها، آجر‌ها و دیگر قطعات را جابجا کرد که این موضوع هم کم شدن نیروی انسانی را در پی خواهد داشت، هم سرعت کار را بالا می‌برد و هم باعث صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود.

مزایای استفاده از نوار نقاله حمل مصالح

مزایا استفاده از نوار نقاله حمل مصالح

  • افزایش بهره وری در انتقال مواد
  • امکان انتقال ایمن و مطمئن مواد در مسافت طولانی
  • امکان بارگیری و تخلیه مواد در چند نقطه
  • مصرف انرژی کم
  • ساختار ساده
  • کار پایدار و قابل اعتماد
  • عملکرد ساده و راحت

ویژگی‌های بهترین نوار نقاله حمل مصالح و سیمان

در زمان خرید یا ثبت سفارش طراحی و ساخت نوار نقاله برای انتقال مصالح ساختمانی یا سیمان باید بدانید که نکات زیر را در نظر داشته باشید:

ساختار نوار نقاله

کانوایر‌های مخصوص حمل مصالح باید ساختاری جمع و جور و بدون پایه داشته باشند تا شما بتوانید به طور مستقیم آن را بر روی کف کارگاه، کارخانه یا سایت ساختمانی قرار دهید. همچنین نیاز است که از یک قاب سبک در ساختار آن‌ها استفاده شود که جدا کردن و مونتاژ ساده ای دارد. همچنین باید بدانید که به طور معمول در این ساختار‌ها از سیستم‌های بسته یا محفظه دار استفاده می‌شود تا مواد در حین انتقال، نریزند.

ویژگی‌های انتقال

زمانی که ظرفیت انتقال و فاصله زیاد است، نیاز دارید که از یک دستگاه درایو میانی برای تامین تجهیزات موردنیاز استفاده کنید. به عبارت بهتر در چنین مواردی، استفاده از یک نوار نقاله حمل مصالح تک تسمه توصیه نمی‌شود؛ زیرا خرابی تسمه در یک ناحیه می‌تواند کل فرایند را دچار اختلال کند. در این حالت باید گروهی از سیستم‌های انتقال سیمان و مصالح ساختمانی مورداستفاده قرار بگیرند.

نحوه عملکرد نوار نقاله حمل مصالح

نحوه عملکرد نوار نقاله حمل مصالح

نوار نقاله حمل مصالح و سیمان باید دارای عملکرد قابل اعتماد، اتوماسیون آسان و کنترل متمرکز باشد تا بتواند بیشترین بهره وری را ارائه دهد. برای رسیدن به چنین هدفی معمولا از تجهیزات یکپارچه سازی الکترومکانیکی در ساختار کانوایر استفاده خواهد شد.

سرعت انتقال

به طور معمول سرعت انتقال در نوار نقاله‌های مخصوص حمل مصالح ساختمانی زیاد نیستند، زیرا سرعت زیاد باعث افزایش لرزش و صدا شده و می‌تواند میزان هدررفت مصالح در حین انتقال را افزایش دهد. به همین دلیل یکی از الزمات فرایند تولید این کانوایر‌ها این است که سرعت آن‌ها به طور بهینه تنظیم شود تا با مشکل انتشار ذرات سیمان در هوا یا ریختن آن‌ها مواجه نشویم.

انواع نوار نقاله مخصوص حمل مصالح و سیمان

برای اینکه بتوانید یک انتخاب درست داشته باشید، بهتر است که انواع کانوایر‌هایی را که برای انتقال مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند، به خوبی بشناسید. برخی از رایج‌ترین سیستم‌های نقاله مورداستفاده در صنعت ساختمان عبارتند از:

نوار نقاله حلزونی

نوار نقاله حلزونی یا اسکرو کانوایر یکی از بهترین گزینه‌ها برای انتقال مصالح ساختمانی، به ویژه در حالت مرطوب یا چسبنده است. این نوع کانوایر می‌تواند از پاشیدن مصالح به اطراف جلوگیری کرده و حتی در زاویه‌های عمودی این انتقال را انجام دهد. شما می‌توانید برای ساخت نوار نقاله حلزونی با ما در تادیافکو تماس بگیرید.

نوار نقاله‌های لوله ای

نوار نقاله لوله ای

از پرکاربردترین انواع نوار مقاله حمل مصالح و سیمان می‌توان به کانوایر‌های لوله ای اشاره کرد که برای انتقال پودر سیمان، گرانول‌ها و مواد اولیه گزینه ای بسیار عالی است. زیرا از پخش شدن گرد و غبار در هوا جلوگیری کرده و مانع از هدر رفتن آن‌ها می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله از تادیافکو به این سوال پاسخ دادیم که نوار نقاله حمل مصالح و سیمان چیست، چه ویژگی‌هایی دارد و انواع آن کدام هستند؟ شما می‌توانید با توجه به نیاز خود، سفارش ساخت انواع نوار نقاله را به ما ارائه دهید تا با استفاده از تکنیک‌های مهندسی معکوس را طراحی و ساخت، محصول نهایی را با بهترین کیفیت در اختیار شما قرار دهیم.

سوالات متداول

ظرفیت نوار نقاله حمل مصالح چگونه تعیین می‌شود؟

اندازه اجزای نوار نقاله مانند عرض کانوایر، عرض تسمه، حجم قیف، قطر لوله و اندازه ظرف به طور مستقیم بر ظرفیت انتقال تاثیرگذار هستند.

آیا از کانوایر حمل مصالح می‌توان در سایت‌های ساختمانی هم استفاده کرد؟

بله. فقط باید دقت کنید که محل نصب کانوایر هموار بوده و به خوبی بر روی زمین محکم شده باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات بیشتر
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت سفارش

فرم ثبت سفارش خدمات تادیافکو

جهت ثبت درخواست خود با شماره درج شده تماس بگیرید.

همچنین می توانید جهت ثبت درخواست خود فرم زیر را تکمیل کنید.