پولی تایمینگ چیست؟ معرفی انواع پولی تایمینگ

پولی تایمینگ چیست و چه کاربردی دارد؟ این سوالی است که در این مقاله از تادیافکو قصد داریم درباره آن صحبت کنیم. همچنین در این مقاله، انواع پولی تایمینگ را هم بررسی کرده و تفاوت‌ها و کاربردهای هریک را بیان می‌کنیم. پس اگر به دنبال یک مرجع کامل درباره فولی تایم هستید، با ما تا انتها همراه شوید.

 

پولی تایمینگ چیست؟
راهنمای مطالعه

پولی تایمینگ چیست؟

پولی تایمینگ یا دندانه ای یکی از تجهیزات انتقال قدرت است که می‌تواند نسبت چرخش میان دو شفت را ثابت نگه داشته و به این ترتیب دقت انتقال توان را تا حد زیادی افزایش دهد. این نوع از پولی صنعتی معمولا بر اساس استانداردهای میلیمتری یا اینچی ساخته می‌شوند؛ به همین دلیل زمانی که صحبت از انواع پولی تایمینگ به میان می‌آید، اولین گزینه به میلیمتری یا اینچی بودن آن‌ها برمی‌گردد. منظور از این موضوع، فاصله میان دو دندانه در پولی است که بر حسب واحدهای متریک یا انگلیسی مشخص می‌شود. شما می‌توانید سفارش ساخت پولی تایمینگ در انواع مختلف اینچی و میلیمتری را با اندازه‌های دلخواه در تادیافکو ثبت کنید.

انواع پولی تایمینگ

انواع پولی تایمینگ علاوه بر استانداردهای ابعادی، بر اساس شکل دندانه‌ها و اندازه آن‌ها طبقه بندی می‌شوند و بر این اساس در سری‌های مختلفی قرار می‌گیرند که عبارتند از:

پولی تایمینگ سری L

ساخت و فروش پولی تایمینگ سری L

سری L از انواع پولی تایمینگ در دسته پولی‌های میلیمتری قرار می‌گیرد که دندانه‌های ذوزنقه ای شکل دارند و می‌توانند توان‌های نه چندان زیادی را انتقال دهند. این نوع از فولی تایم معمولا به تسمه‌هایی با پهنای کم نیاز دارد و با استفاده از کدخوانی آن می‌توانید به سادگی مشخصات پولی را استخراج کنید. تادیافکو در زمینه فروش پولی تایمینگ سری L در اندازه‌های مختلف فعالیت دارد.

پولی تایمینگ سری M

ساخت و فروش پولی تایمینگ سری M

سری M در دسته انواع پولی تایمینگ متریک قرار می‌گیرد که دندانه‌هایی هلالی شکل دارد و می‌تواند توان را تا 700 کیلووات انتقال دهد. به طور کلی بر اساس فاصله میان دندانه‌ها در فولی تایم سری M، می‌توان زیرمجموعه‌هایی را برای آن تعریف کرد که شامل 3M، 8M، 5M، 10M و 14M می‌شوند. شما می‌توانید برای سفارش ساخت پولی تایم سری M بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

پولی تایمینگ سری T

ساخت و فروش پولی تایمینگ سری T

یکی دیگر از انواع پولی تایمینگ به نام سری T شناخته می‌شود که بر اساس استاندارد میلیمتری ساخته شده و دندانه‌هایی ذوزنقه ای شکل دارد. این نوع از پولی‌ها از جنس آلومینیوم یا آهن هستند و بر اساس گام، به دو دسته 5T و 10T طبقه بندی می‌شوند. شما می‌توانید برای خرید پولی تایمینگ سری T با ما در تادیافکو تماس بگیرید.

انواع پولی تایمینگ اینچی

انواع پولی تایمینگ اینچی هم دارای دندانه‌های ذوزنقه ای شکل هستند؛ با این تفاوت که اندازه گام در آن‌ها بر اساس استانداردهای اینچی مشخص می‌شود. این نوع از پولی‌ها که به نام imperial هم شناخته می‌شوند، در سری‌های مختلفی به نام‌های H، XL و MXL طبقه بندی می‌شوند. شما می‌توانید از طریق سایت تادیافکو، سفارش خرید یا ساخت پولی تایمینگ را از سری‌های اینچی یا میلیمتری ثبت کنید.

سخن پایانی

پولی تایمینگ یکی از دقیقترین تجهیزات انتقال توان است که در انواع مختلفی با طول گام و شکل دندانه متفاوت به بازار عرضه می‌شود. در این مقاله توضیح دادیم که پولی تایمینگ چیست و به بررسی انواع پولی تایمینگ پرداخیتم. شما می‌توانید در صورت نیاز به خرید پولی صنعتی از دیگر انواع هم با ما در تادیافکو تماس بگیرید.

سوالات متداول

کدام نوع از انواع پولی تایمینگ بهترین گزینه است؟

انتخاب بهترین نوع پولی تایمینگ بستگی به کاربرد موردنظر شما دارد و نمی‌توان به طور قطع تعیین کرد که کدام مورد بهترین گزینه است. اما در این مورد می‌توانید با مشاوران ما در تادیافکو تماس بگیرید تا بر اساس نیازتان، راهنمایی شوید.

بر اساس شکل دندانه، پولی تایم به چند دسته تقسیم می‌شود؟

پولی‌های تایمینگ دارای دندانه‌های ذوزنقه ای با اندازه‌های 2.5، 5، 10 و 20 میلیمتر هستند. همچنین دندانه‌های منحنی شکل هم در میان انواع پولی تایمینگ مشاهده می‌شود که بیشتر مربوط به سری M هستند.

4.5/5 - (2 امتیاز)
مقالات بیشتر
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت سفارش

فرم ثبت سفارش خدمات تادیافکو

جهت ثبت درخواست خود با شماره درج شده تماس بگیرید.

همچنین می توانید جهت ثبت درخواست خود فرم زیر را تکمیل کنید.