معرفی 5 نرم افزار محاسبات پولی و تسمه

برای اینکه بتوانید بهترین پولی و تسمه و بهینه‌ترین ضریب انتقال در میان آن‌ها را پیدا کنید، می‌توانید از نرم افزارهای موجود برای انجام محاسبات به صورت دقیق استفاده کنید. امروزه ابزارهای آنلاین و نرم افزارهای زیادی وجود دارند که با استفاده از اطلاعات ورودی، می‌توانند در لحظه محاسبات دلخواه شما را انجام داده و نتیجه را به صورت دقیق به شما اعلام کنند. در این مقاله از تادیافکو می‌خواهیم به معرفی 5 نرم افزار محاسبات پولی و تسمه بپردازیم و نحوه کار با هریک را توضیح دهیم.

نرم افزار محاسبات پولی و تسمه
راهنمای مطالعه

نرم افزار اینونتور یا Autodesk Inventor

نرم افزار اینونتور یا Autodesk Inventor از نرم افزار های مناسب محاسبات پولی و تسمه

یکی از بهترین و جامعترین نرم افزارهای مهندسی مکانیک، به نام اینونتور شناخته می‌شود که محیط‌های زیادی را برای مدلسازی سه بعدی یا ایجاد نقشه‌های فنی در اختیار شما قرار می‌دهد. به همین دلیل کسانی که در زمینه ساخت و تولید پولی کار می‌کنند، به طور عمده از Autodesk Inventor استفاده کرده و با استفاده از کتابخانه کامل قطعات، انواع طراحی‌ها را انجام می‌دهند. مهمترین امکاناتی که اینونتور برای محاسبه تسمه و پولی در اختیار شما قرار می‌دهد، عبارتند از:

  • طراحی سه بعدی
  • طراحی مونتاژ
  • استخراج نقشه از مدل
  • طراحی قالب‌ها

نرم افزار Pulley Calculator برای اندروید

اگر به دنبال نرم افزار محاسبات پولی و تسمه برای اندروید هستید و می‌خواهید با استفاده از گوشی یک سری اطلاعات را به دست بیاورید، پیشنهاد ما نرم افزار Pulley Calculator است که از گوگل پلی هم قابل دانلود خواهد بود. این نرم افزار می‌تواند طول تسمه، نسبت انتقال، سرعت تسمه و تعداد دور بر دقیقه را برای شما مشخص کرده و قطر پولی‌های بزرگ و کوچک برای انتقال گشتاور موردنظر را در اختیار شما قرار دهد. همچنین با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید واحد‌های توانی کیلووات و اسب بخار را به هم تبدیل کنید.

نرم افزار CAP 6.0

نرم افزار CAP 6.0 از نرم افزار های مناسب محاسبات پولی و تسمه

Optobelt CAP یک نرم افزار محاسبات پولی و تسمه است که در سرتاسر جهان و برای طراحی درایو‌های تسمه مورداستفاده قرار می‌گیرد. این نرم افزار تاکنون 6 نسخه را به بازار عرضه داده و می‌تواند محاسبات عملکردی را برای انواع پولی‌های V شکل و تایمینگ انجام دهد؛ بنابراین می‌‌توانید برای ساخت و تولید پولی وی شکل از این نرم افزار کمک بگیرید. بزرگترین مزیت CAP 6.0 آن است که محاسبات دقیق را با در نظر گرفتن همه جزییات انجام می‌دهد و امکان سنجی اقتصادی را هم برای شما انجام می‌دهد؛ در نتیجه، محاسبات نهایی بر اساس بهینه‌ترین حالت از نظر مکانیکی و اقتصادی انجام می‌شوند.

نرم افزار MITCalc 1.21

برای بهینه کردن سیستم‌های پولی، می‌توانید نرم افزار MITCalc 1.21 را بر روی ویندوز 10 نصب کرده و محاسبات تسمه و پولی را با دقت و کارایی بالا انجام دهید. نتیجه محاسبات این نرم افزار به شما کمک می‌کنند که انتقال نیرو را بهینه کرده و امکان ساخت سیستم‌هایی با انتقال زنجیره ای را برای شما فراهم می‌کنند.

ابزار آنلاین برای محاسبات پولی و تسمه

علاوه بر نرم افزار محاسبات پولی و تسمه، یک سری ابزارهای آنلاین هم توسط مهندسان یا شرکت‌های سازنده انواع پولی توسعه داده شده اند که در انجام محاسبات به صورت دقیق به شما کمک می‌کنند. یکی از مشهورترین این ابزارهای آنلاین به نام MISUMI شناخته می‌شود که در ادامه ویژگی‌های آن را بررسی کرده ایم.

ابزار MISUMI

ابزار MISUMI از ابزار های مناسب محاسبات پولی و تسمه

این ابزار که به شما کمک می‌کند تا محاسبات مربوط به پولی تایمینگ را انجام دهید، یک سری ورودی دارد که بر مبنای آن‌ها محاسبات را انجام می‌دهد. این ورودی‌ها عبارتند از:

  • توان نامی‌ موتور بر حسب وات یا بار واقعی اعمال شده بر روی تسمه
  • فرکانس چرخش در سمت ورودی بر حسب دور بر دقیقه
  • فرکانس چرخش در سمت خروجی بر حسب دور بر دقیقه
  • فاصله مرکز به مرکز دندانه‌های پولی تایمینگ بر حسب میلیمتر
  • ضریب اضافه بار
  • تعیین اولویت که محاسبات برای رسیدن به قیمت بهینه انجام شود یا در راستای رسیدن به بالاترین سرعت باشد

نتیجه محاسبات در این ابزار، در قالب یک جدول به شما نشان داده می‌شود که شکل و شماره کاتالوگ پولی تایمینگ را مشخص کرده و ویژگی‌های شفت را تعیین می‌کند. همچنین اطلاعات دلخواه شما را در مورد نوع متریال مناسب برای تسمه پولی تایمینگ در اختیارتان قرار می‌دهد و شما می‌توانید کلیه این اطلاعات را در ساخت انواع پولی تایمینگ مورداستفاده قرار دهید.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی تعدادی از ابزارهای آنلاین و نرم افزارهای محاسبات تسمه و پولی پرداختیم که به شما کمک می‌کنند محاسبات ساخت را دقیق‌تر انجام داده و حتی آن‌ها را از نظر اقتصادی بهینه کنید. ما در تادیافکو در زمینه ساخت سفارشی و فروش انواع پولی صنعتی فعالیت داشته و این محصولات را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار می‌دهیم.

سوالات متداول

آیا نرم افزارهای محاسبات تسمه و پولی رایگان هستند؟

همه این نرم افزارها نسخه رایگان دارند که تنها امکانات محدودی را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ اما برای دسترسی به امکانات کامل باید از نسخه‌های پولی استفاده کنید.

آیا از نتایج نرم افزار محاسبات پولی و تسمه می‌توان به طور مستقیم در ساخت این ابزارها استفاده کرد؟

در صورتی که اطلاعات ورودی را به صورت دقیق وارد کرده باشید، می‌توانید از این نتایج به صورت مستقیم و بدون نیاز به تغییر یا بهینه سازی استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات بیشتر
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت سفارش

فرم ثبت سفارش خدمات تادیافکو

جهت ثبت درخواست خود با شماره درج شده تماس بگیرید.

همچنین می توانید جهت ثبت درخواست خود فرم زیر را تکمیل کنید.