ویژگی ها و مزایای کوپلینگ پنجه ای KB

کوپلینگ لقمه ای KB یا پنجه ای یکی از انواع کوپلینگ‌های انعطاف پذیر است که در بیشتر دستگاه‌های پیستونی مانند پمپ‌ها و کمپرسور‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله از تادیافکو می‌خواهیم به بررسی ویژگی‌ها و مزایای کوپلینگ پنجه ای KB بپردازیم.

 

ویژگی ها و مزایای کوپلینگ لقمه ای KB
راهنمای مطالعه

ویژگی های کوپلینگ KB

بسیاری از دستگاه‌های صنعتی تحت تاثیر نیرو‌های فشاری و خمشی قرار می‌گیرند که همین موضوع می‌تواند باعث ایجاد آسیب‌های جبران ناپذیری بر روی آن‌ها شود. در این موارد از کوپلینگ پنجه ای KB استفاده می‌شود که مهمترین ویژگی‌های آن از قرار زیر هستند:

ویژگی های کوپلینگ لقمه ای یا KB

قابلیت ایجاد نیرو‌های ترمیمی‌

یکی از مشخصات کوپلینگ لقمه ای KB این است که می‌تواند در دفع اضافه بار ماشین‌های حساس مورد استفاده قرار بگیرد. زیرا کوپلینگ پنجه ای KB از موادی با سختی‌های متفاوت ساخته شده که قادر به ایجاد نیرو‌های ترمیمی‌ هستند؛ همچنین عناصر الاستومری آن می‌توانند تا حد زیادی اضافه بار را حنثی کرده و از تماس قطعات فلزی بر روی یکدیگر جلوگیری کنند.

قابلیت کار با گشتاور‌ها و سرعت‌های زیاد

به دلیل عنصر انعطاف پذیری که در ساختار کوپلینگ پنجه ای KB قرار گرفته است، این محصول می‌تواند گشتاوری تا 85 هزار نیوتن متر و سرعت 7500 دور بر دقیقه را تحمل کند. یکی از مهمترین ویژگی‌های کوپلینگ لقمه ای KB این است که در 23 اندازه با گشتاور‌های اسمی‌ متفاوتی تولید شده و به فروش می‌رسد که آن را برای کاربرد‌های متفاوت مناسب سازی خواهد کرد.

این صفحه را هم ببینید: ساخت و فروش انواع کوپلینگ

ساختار و قابلیت نصب ساده کوپلینگ KB

ساختار بسیار ساده از مهمترین خصوصیات کوپلینگ پنجه ای KB است که باعث آسانتر شدن اتصال و مونتاژ آن می‌شود. کوپلینگ انعطاف پذیر لقمه ای KB بر اساس یک اصل مدولار ساخته شده اند که باعث شده بتوان به سادگی قسمت‌های مختلف را در صورت نیاز تعمیر یا تعویض کرد. از سوی دیگر این ساختار باعث شده که سایش عناصر انعطاف پذیر به حداقل برسد و به این ترتیب طول عمر مفید این کوپلینگ‌ها تا حد زیادی افزایش پیدا کند.

قابل استفاده در بازه دمایی گسترده

از دیگر ویژگی‌های کوپلینگ لقمه ای KB می‌توان به قابلیت استفاده از آن در بازه‌های دمایی گسترده اشاره کرد. بسته به نوع ماده ای که در ساختار کوپلینگ پنجه ای KB استفاده شده است، می‌توان در بازه دمایی منفی 30 تا 80 درجه سانتی گراد کار کرد. با این حال برخی از عناصر الاستومری بهینه شده، امکان استفاده از این قطعات را در بازه دمایی منفی 50 تا 100 درجه سانتی گراد فراهم می‌کنند.

جبران ناهماهنگی زاویه ای انواع کوپلینگ لقمه ای KB

از مشخصات کوپلینگ پنجه ای KB می‌توان به قابلیت آن در جبران ناهماهنگی‌های زاویه ای نسبتا زیاد اشاره کرد. شما می‌توانید در زمان ساخت کوپلینگ لقمه ای KB ویژگی‌های آن را به گونه ای بهینه سازی کنید که افست شعاعی بیشتری را جبران کرده و بتواند دامنه بزرگتری از ناهمراستایی زاویه ای شفت را جبران کند.

مزایای کوپلینگ پنجه ای KB

مزایای کوپلینگ پنجه ای KB

کوپلینگ لقمه ای KB به دلیل طراحی همه کاره و عملکرد بالا، در طیف وسیعی از کاربرد‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. از مهمترین مزیت‌های این کوپلینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی ایمنی برای ارائه حداکثر قابلیت اطمینان عملیاتی
  • دارای خواص میرایی عالی برای کاهش ارتعاش و بار‌های ضربه ای
  • کمک به کاهش آسیب و سایش در اجزای اطراف
  • کمک به افزایش طول عمر قطعات به دلیل دقت بالا طراحی
  • استفاده از چدن مرغوب برای افزایش دوام محصول
  • مناسب برای کار در محیط‌های انفجاری یا خیلی سرد

سخن پایانی

کوپلینگ پنجه ای KB یا لقمه ای از جمله اتصالات انعطاف پذیری است که می‌تواند بار‌های ضربه ای را به حداقل برساند و ناهماهنگی‌ها را تا حد زیادی جبران کند. در این مقاله از تادیافکو به بررسی مشخصات و مزایای کوپلینگ لقمه ای KB پرداختیم. شما می‌توانید برای ساخت کوپلینگ لقمه ای KB و خرید این محصول با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

کوپلینگ پنجه ای KB در چه مواردی کاربرد دارد؟

از انواع کوپلینگ پنجه ای KB می‌توان در مواردی که میزان ناهماهنگی زیاد بوده یا دما بیش از حد بالا یا پایین باشد، استفاده کرد.

مهمترین مزیت کوپلینگ لقمه ای KB چیست؟

مهمترین مزیت کوپلینگ لقمه ای KB این است که می‌تواند بیشترین نیرو‌های ترمیمی‌ را برای جبران ناهماهنگی‌های زیاد فراهم کند و با کاهش سایش، به افزایش طول عمر سایر قطعات کمک کند.

4.5/5 - (4 امتیاز)
مقالات بیشتر
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت سفارش

فرم ثبت سفارش خدمات تادیافکو

جهت ثبت درخواست خود با شماره درج شده تماس بگیرید.

همچنین می توانید جهت ثبت درخواست خود فرم زیر را تکمیل کنید.