نکات مهم در خرید پولی صنعتی

پولی صنعتی یکی از مهمترین تجهیزات انتقال توان در صنعت است که نیرو را در میان محورها انتقال می‌دهد و در انواع مختلفی ساخته می‌شود. در زمان خرید پولی صنعتی شما لازم است نکاتی را در نظر داشته باشید تا بتوانید مناسبترین گزینه را بسته به نیازهای خود خریداری کنید. در این مقاله از تادیافکو می‌خواهیم راهنمای خرید پولی را به شما ارائه داده و نکات مهم در خرید این محصول را با شما در میان بگذاریم.

نکات مهم در خرید پولی صنعتی
راهنمای مطالعه

توجه به نوع پولی

اولین نکته مهم در راهنمای خرید پولی صنعتی، توجه به نوع آن است. امروزه انواع پولی‌های صنعتی در نمونه‌های مختلفی مانند پولی گوه ای یا پولی تایمینگ به بازار عرضه می‌شوند. پولی‌های گوه ای یا چدنی دو تکه، امکان انتقال گشتاورهای بالا را برای ما فراهم می‌کنند و پولی تایمینگ در جایی استفاده می‌شود که نیاز به دقت زیاد داشته باشیم. علاوه بر این، هریک از این گزینه‌ها دارای سری‌های زیرمجموعه‌ای هستند که بر اساس شکل ظاهری یا میزان ظرفیت انتقال با هم تفاوت دارند. به همین دلیل یکی از نکات مهم در خرید پولی، توجه به نوع آن است.

اندازه تسمه سازگار

اندازه تسمه سازگار در راهنمای خرید پولی صنعتی

یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای خرید پولی، اندازه تسمه سازگار با آن است. اندازه پولی و تسمه سازگار با آن، تعیین کننده میزان توانی است که قابلیت انتقال با این محصولات را دارد. به طور معمول انواع پولی‌های صنعتی دارای ابعاد و اندازه‌های استانداردی هستند و تسمه‌های آن‌ها هم پهنایی سازگار با این اندازه‌ها دارند. اما گاهی اوقات ممکن است به دلیل نیازهای صنعتی، نیاز به پولی‌هایی با ابعاد سفارشی و غیراستاندارد وجود داشته باشد. در این صورت شما می‌توانید سفارش ساخت و فروش پولی را در تادیافکو ثبت کنید تا یک راه حل سریع و سفارشی را برای کاربردهای مهندسی در اختیار شما قرار دهد.

اهمیت جنس در خرید پولی

اهمیت جنس در راهنمای خرید پولی

به طور معمول برای ساخت پولی‌های صنعتی از چدن خاکستری استفاده می‌شود؛ اما ممکن است بسته به نیاز و ویژگی‌های موردنظر، از آلومینیوم هم برای تولید این محصولات استفاده می‌شود. علاوه بر این، ممکن است در موارد خاص برنج، چدن، پلاستیک، استنلس استیل و آلیاژ روی هم برای ساخت انواع پولی صنعتی مورداستفاده قرار بگیرند.

سخن پایانی

در زمان خرید پولی صنعتی به دلیل کاربرد زیادی که در انتقال گشتاور و توان دارد، باید نکات مختلفی را در نظر گرفت. در این مقاله از تادیافکو راهنمای خرید پولی را به شما ارائه کرده و 3 نکته مهم را در زمان خرید این محصولات صنعتی بیان کردیم. شما می‌توانید برای دریافت راهنمای تخصصی یا ثبت سفارش خرید و ساخت پولی صنعتی، با ما در تادیافکو تماس بگیرید.

سوالات متداول

در زمان خرید پولی صنعتی باید به چه مشخصات فنی دقت کرد؟

اندازه گام، جنس پولی، سری پولی و سایز تسمه سازگار از مهمترین نکات در خرید پولی صنعتی هستند.

بهترین نوع پولی کدام است؟

این موضوع بستگی به کاربرد موردنظر شما و شرایط کاری در محل نصب دارد. برای مثال جنس پولی مناسب برای کار در شرایط مرطوب با پولی‌هایی که برای کار در محیط‌هایی با گرد و غبار زیاد استفاده می‌شوند، تفاوت دارد.

4.3/5 - (3 امتیاز)
مقالات بیشتر
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت سفارش

فرم ثبت سفارش خدمات تادیافکو

جهت ثبت درخواست خود با شماره درج شده تماس بگیرید.

همچنین می توانید جهت ثبت درخواست خود فرم زیر را تکمیل کنید.