جامعترین راهنمای خرید کانوایر صنعتی

کانوایر صنعتی یکی از مهمترین بخش‌های انتقال مواد در صنعت است که می‌تواند خطوط بسته بندی بسیار بزرگی را تشکیل داده یا انرژی صرف شده در صنعت را تا حد زیادی کاهش دهد. در این مقاله از تادیافکو می‌خواهیم جامعترین راهنمای خرید کانوایر صنعتی را به شما ارائه داده و نکاتی را که باید برای تهیه یک محصول باکیفیت در نظر داشته باشید، بیان کنیم.

راهنمای خرید کانوایر صنعتی
راهنمای مطالعه

نکات مهم برای انتخاب بهترین کانوایر صنعتی

برای اینکه بتوانید یک نوار نقاله مناسب را برای انتقال مواد در صنعت موردنظر خود انتخاب کنید، نیاز است که سوالات زیر را از خود بپرسید:

1- چه موادی را می‌خواهید انتقال دهید؟

مهمترین نکته در راهنمای خرید کانوایر صنعتی، نوع موادی است که قصد انتقال آن‌ها را دارید. به عبارت بهتر باید مشخص کنید که آیا قصد دارید مواد را بدون بسته بندی یا به صورت فله جابجا کنید یا اینکه می‌خواهید کالاهای بسته بندی شده را از نقطه‌ای به نقطه دیگر ببرید. برای مثال از اسکرو کانوایر برای انتقال مواد فله استفاده می‌شود؛ اما کانوایر رولیکی برای بسته بندی‌ها کاربرد دارد. علاوه بر این، باید وزن و شکل مواد را هم مشخص کنید تا در نهایت بتوانید مناسبترین گزینه را انتخاب نمایید. همچنین ویژگی‌های مواد مانند داشتن رطوبت بالا، دارا بودن خاصیت چسبندگی، قابلیت انفجار و اشتعال هم تاثیر زیادی در انتخاب نوع کانوایر دارد.

2- خطوط انتقال چگونه هستند؟

چگونگی خطوط انتقال در خرید کانوایر صنعتی

سوال دومی‌ که در راهنمای خرید کانوایر صنعتی باید از خودتان بپرسید، این است که شکل خطوط انتقال شما چگونه است؟ آیا نیاز به نوار نقاله‌های افقی دارید یا اینکه کانوایرهای شیبدار و عمودی برایتان مناسب هستند؟ طول این خط انتقال چقدر است و چند تغییر مسیر در طی آن نیاز دارید؟ در انتهای خط، مواد قرار است چگونه تخلیه شوند و به کجا ختم می‌شوند؟ به یاد داشته باشید که طرح خط تولید باید به گونه‌ای باشد که دسترسی آسان را برای تمیز کردن و نگهداری، ایمنی کارگران و نظارت بر خطوط عملیاتی فراهم کند.

3- ظرفیت بار موردنظر چقدر است؟

یکی از نکات مهم در خرید کانوایر صنعتی این است که چه حجمی از مواد را قصد دارید در یک زمان مشخص انتقال دهید؟ این موضوع به ویژه در زمان انتقال مواد فله اهمیت بسیاری پیدا می‌کند و حتما باید سرعت کانوایر و حجم مواد را تعیین کنید. دقت داشته باشید که کانوایرهای موجود در بازار، دارای ظرفیت بار استانداردی هستند؛ بنابراین اگر شما نیاز به ظرفیتی خارج از این محدوده دارید، می‌توانید سفارش ساخت کانوایر صنعتی را در تادیافکو ثبت کنید.

4- آیا نوع نوار نقاله برای من مناسب است؟

انتخاب نوع نوار نقاله مناسب

در راهنمای خرید کانوایر صنعتی باید به این نکته توجه بسیار ویژه ای داشته باشید که نوع نوار نقاله با کاربرد موردنظر شما تناسب داشته باشد. برای مثال از بلت کانوایر بیشتر برای بارهای سبک، سخت و دارای ابعاد مشخص استفاده می‌شود. این در حالی است که نوار نقاله‌های دیسکی برای انتقال مواد پودری و دانه‌ای کارایی دارند. از سوی دیگر مشخصات فنی هر کانوایر، بر روی سرعت و ظرفیت آن اثر دارد که باید این موضوع را هم با کاربرد موردنظر خود چک کنید. برای تصمیم‌گیری بهتر در این زمینه باید طول، ارتفاع و عرض نوار نقاله را هم چک کنید که با محصولات شما خوانایی داشته باشند.

5- بازده مناسب برای کار من چقدر است؟

از سوالات بسیار مهم دیگر در راهنمای خرید کانوایر صنعتی، بازده کاری مدنظر شما است. دقت کنید که کانوایرها دارای موتورهایی با توان متفاوت هستند؛ بنابراین شما قبل از خرید باید تصمیم بگیرید که آیا یک محصول 5 اسب بخاری می‌خواهید یا 50 اسب بخاری برای شما مناسب است؟ این موضوع می‌تواند در بازده تولید شما بسیار اثرگذار باشد.

6- قیمت کانوایر چقدر است؟

قیمت کانوایر چقدر است؟

شاید یکی از مهمترین نکات خرید کانوایر صنعتی مربوط به قیمت آن باشد؛ اما دقت کنید که صرفه جویی کوتاه مدت با خرید یک کانوایر ارزان و بی کیفیت، می‌تواند در بلندمدت ضررهای زیادی را به شما وارد کند. بنابراین حتما به سراغ برندهای معتبر و محصولات باکیفیت بروید. حتی اگر قصد ثبت سفارش ساخت کانوایر را دارید، باید به مرکزی مراجعه کنید که در این زمینه تجربه کافی داشته باشد و از متریال مرغوب برای این کار استفاده کند.

سخن پایانی

در این مقاله به ارائه راهنمای خرید کانوایر صنعتی پرداختیم و در مورد نکات مهم در خرید انواع نوار نقاله صحبت کردیم. شما می‌توانید در صورت نیاز به دریافت مشاوره در زمینه خرید کانوایر صنعتی با ما در تادیافکو تماس بگیرید. همچنین اگر قصد ساخت کانوایر صنعتی با ویژگی‌های دلخواه خود را داشتید، با بخش خدمات فنی مهندسی در تادیافکو تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا شرایط محیط کار هم باید در راهنمای خرید کانوایر صنعتی موردتوجه قرار بگیرند؟

بله. در صورتی که محیط گرد و غبار زیادی دارد یا با منایع اشتعال و آتش سوزی کار می‌کنید، نیاز است که از مواد خاصی در تولید کانوایر استفاده شده باشد تا در مجاورت این شرایط محیطی، آسیبی نبیند و بتواند به خوبی کار کند.

در زمان خرید کانوایر، چه مشخصاتی از مواد باید مدنظر قرار بگیرند؟

قابلیت اشتعال، دارای خطر آتش سوزی یا انفجار، نیاز به انتقال مواد بدون شکسته شدن، حساسیت به دما و فشار، میزان بهداشت موردنیاز در خطوط انتقال مواد

4/5 - (1 امتیاز)
مقالات بیشتر
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت سفارش

فرم ثبت سفارش خدمات تادیافکو

جهت ثبت درخواست خود با شماره درج شده تماس بگیرید.

همچنین می توانید جهت ثبت درخواست خود فرم زیر را تکمیل کنید.